Dopis biskupům Čech a Moravy: |
||
Vážení
biskupové Čech A Moravy,
Koncem března 2004
se konal v Praze tzv. "Pochod pro život" a ve svém
čísle z neděle 4.dubna 2004 na str.7, hned pod usměvavou
fotografií pana arcibiskupa Graubnera, Katolický
týdeník, vydávaný s církevním
schválením, psal: "Mší v chrámu
Matky Boží před Týnem na Staroměstském náměstí
v Praze, které předsedal královehradecký biskup
Dominik Duka, začal minulou sobotu už tradiční. Pochod pro
život, který pořádá Hnutí pro život..."
Skutečnost však byla taková, že tato mše nebyla
biskupem Dukou odsloužena a v dané farnosti bylo
interpretováno, že katolickou mši lze sloužit pouze v
přítomnosti pravověrných věřících, a
protože danému pochodu byli účastni i lidé z
jiných křesťanských církví, resp. lidé
"nevěřící", mohla být pouze
"ekumenická bohoslužba".
Následně pak
1.dubna 2004 kněz Vladimír Kelnar Trhá a odhazuje na
zem sv. hostii, než aby připustil její přijetí tím,
kdo podle jeho názoru "špatně drží
ruku". Po slovech "Vy jste
služebníkem Krista, ne Kristus služebníkem vaším"
rudne, nato se však uráží a nedoslouží
mši svatou.
Dne 16.května 2004 hubuje Pavel Budský
po mši ministranta, že si "klekl příliš
brzy". Když to vidím, ministranta se zastávám
a knězi říkám: "Hřích, lze přemoci
jedině láskou, ne strachem. " Kněz se na mne vrhá
s tím, že jeho nadřízený, kanovník
Kelnar, si nepřeje, abych tam já vůbec chodil a lámáním
prstu přes svůj kolečkový růženec mi zlomí malíček
levé ruky.
Dne 23.května 2004, přicházím
do kostela dříve, abych se s ostatními účastnil
ranní modlitby breviáře. Jáhen Václav
Boháč mne však prosí: " Nechoď
ministrovat " a jen smutně dodává, pokud pan
kanovník řekne, "půjdu taky" (ve smyslu "budu
vyhozen"). Zůstávám proto v zákristii a
modlitby se neúčastním. Těsně před osmou přichází
Vladimír Kelnar. Na pozdrav neodpovídá. Hned za
ním jde urostlý muž a kanovníka V.Kelnara se táže:
"Je všechno v pořádku?" Ten sykne:
"Není všechno v pořádku". A
následně mne urostlý muž v zákristii
kostela sv. Havla svléka. Když se mne dotýká
na místech, kde to muži od muže není až tolik příjemné,
před zrakem kanovníka Kelnara se ho táži: "To
Vám vaše paní nedala?" "Á,
to víte, to nás tak po ránu baví."
odpovídá doslova, doprovod kanovníka.
"Martine, jsou zde děti" ozývá se z
druhého konce zákristie pan jáhen Boháč
".Ano, že to však nikomu nevadilo, když mně pan farář
minulý týden lámal prst" - namítám
nazpět. Na to doprovod V.Kelnara odchází a z kostela
přivádí otce dítěte, na které je pan
jáhen upozornil.
Ten mne před zraky vlastního
syna posílá jediným hmatem k zemi, přičemž mi
trhá náramkové hodinky. Když se ohrazuji,
vytahuje z kapsy 20Kč, které mi podává jako
omluvu. To situaci neřeší, proto odmítám:
"Máte svoji rodinu, nechte si je". Tváří
v tvář zneužití dítěte "církví"
- má smysl vzdorovat? Táži se vduchu sám sebe.
Otec dítěte tedy dokončuje svůj úděl. Alespoň však
chci znát důvod, proč tam já nesmím ministrovat.
"Protože nejste majitelem ministranského oblečení"
- vymýšlí důvod doprovod kanovníka a
následně ke mne tento urostlý muž přistupuje, kroutí
mi i druhou ruku a po instrukcích Vladimíra Kelnara mne vyvádějí
(spolu s otcem dítěte) ze zákristie. Před hlavním
oltářem volám "Kelnarovo gestapo",
zvolání opakuji před svatostánkem (boční
kaplí) a následně cca ve 2/3 kostela na úrovni
lidí: "Kelnarovo gestapo, jste toho svědky".
Někteří se dívají do země, jiní se zády
otáčejí.
Tak tak, že docházím do
jinéko kostela, kde jen stěží jsem s to učiněnou
zkušenost "rozdýchat". Žádám o
zpověď kněze - alespoň za ta má slova vyslovená před
malými dětmi. "To nejsou vaše hříchy,
ale hříchy jiných lidí", sděluje mi
kněz a než mizí po mši v metru ještě vysvětluje:
"To bylo rozhodnutí pana kardinála,
aby ta mše sv. u Týna nebyla."
V říjnu
2004 je Miloslav Vlk na vizitační návštěvě
kostela sv. Ignáce. Po mši má být
diskuse. Z těch co zůstali, se ale nikdo k položení dotazu
nemá. Proto se ptám přímo, zda to byl osobně pan
kardinál, kdo zakázal odsloužit mši v Týnském
chrámu. To nepopírá a vysvětluje: "Tzv.
Hnutí pro život nešlo ani tak o život, jako o politické
cíle, proto jsme se rozhodli tento pochod mší
sv. nepodpořit." Díky mému dotazu mne zve do
zákristie, kde se zřejmne chce dozvědět více.
Využívám proto příležitost a pana kardinála
se táži: "A to bylo v pořádku, že mne katolický
kněz fyzicky napadl a zlomil prst a jeho nadřízený,
místo, aby se za to omluvil, mne týden na to násilím
nechal dokonce vyvést ven z kostela?" "Kdo
byl oním nadřízeným?", ptá se
pan kardinál. Když slyší jméno Vladimír Kelnar
poodstoupí, nadechne se a zvolá: "Ahá,
tak teď mi to je vše konečně jasné." A
dodá důrazně:
"ANO, TO BYLO V
POŘÁDKU(!)"
Podrobně jsem popsal celou
skutečnost v diskusích na internetu. Tam však začaly
být mé texty mazány a napadány jako lživé
a smyšlené s tím, že není možné,
aby se něco takového stalo. Když jsem proto správci
serveru www.katolik.cz panu Mgr. Petru Handlarovi poslal zcela
konkrétní důkazy pro má tvrzení a
zveřejnil i rentgenový snímek, byl mi do diskusí
na serveru www.katolik.cz zablokován přístup s
vysvětlením, že co píšu zřejme pravda je, ale
"jde o typický případ nactiutrhání",
protože skutečnosti o nichž píšu "ubližují
na dobrém jménu těm, o nichž to je". Stejně
byl zablokován můj přístup na stránky
vatikánského rozhlasu http://www.radiovaticana.cz/ s
vysvětlením P. Mgr.J.Regnera, že skutečnosti o nichž píši
"nejmenované osoby uráží".
Nejednou
jsem se tedy zeptal prostřednictvím webovych stránek
pana kardinála, zda trvá na svém výroku,
že fyzické napadení mojí osoby knězem a zlámání
mého prstu bylo "v pořádku". Odpověď
jsem však nedostal a možnost vkládat dotazy byla
ukončena. Napsal jsem proto dopis panu kardinálovi a požádal
i o jeho zveřejnění na stránkách KT. Šéfredaktor
KT Antonín Randa však nepřímo označil popsané
skutečnosti za lež, když odmítl zveřejnit fakta s vysvětlením,
že jako šéfredaktor nemůže uveřejnit "lživá
obvinění jiných osob".
Vážení
biskupové Čech a Moravy, už v ekumenickém překladu
Bible čteme že JK je cesta, PRAVDA a život. Ve svém posledním
prohlášení však píšete:
"každý
člověk má právo na dobrou pověst", čímž
však nepřímo vyzýváte k cenzure, protože
právě toto vaše tvrzení je již dlouho
křesťanskými médii chápáno jako výzva
k umlčování pravdy.
Je to váš
postoj, vaše mlčení ke skutečnostem, o nichž jste
věděli, nebo jste o nich alespoň nechtěli vědět (i když byly podrobně popisovány na internetu), které
jsou důvodem, že pravda je považována za „úrážku,
lež a nactiutrhání", že právě díky
vám vysocí "důstojníci" a "prověřené
osoby" STB dál lidi kádrují a určují,
kdo je "správným způsobem věřící",
správným způsobem ženat, kdo "správně
drží ruku" - komu oni sv. přijímání
mohou a nemohou podat.
Vážení
biskupové Čech a Moravy, ptám se vás - každého
jednotlivě, trváte i vy na slovech M.Vlka, že napadení
mojí osoby a zlámání mého prstu
knězem Pavlem Budským
i chování jeho nadřízeného
pana kanovníka V.Kelnara
bylo "v
pořádku"?
Jako
před 3 lety i dnes je 1.dubna, skutečnosti mnou popsané
však nejsou "apríl".
Děkuji za vaši odpověď.
Ing. Martin Hajný,
Ph.D.
Nový Zealand,
Wanaka, 1.dubna 2007
Pozn.: Dopis byl původně
zaslán e-mailem na adresu biskupa Radkovského.
Pochopil jsem, že biskup Radkovský dopis biskupům
nepředal. Následující neděli (7.4.2007) jsem
proto zaslal na elektronické adresy biskupů (nebo jejich
sekretariátů) text dopisu sám.
[Main page] [dopis M.Vlkovi] [HK] [Brno] [Olomouc] [LT] [Opava] [CB] .. [b.Malý] [b.Herbst] ... [odpověď M.VLKA] .
Webmaster 2008